خروس

خروس


سلام دوستان عزیزم امیدوارم هر جا که هستید شاد و خرم باشید عزیزان دوست عزیزی به اسم آقا رضا در پست پایین نظری واسه من گذاشته بود و خواسته بود تا من به سوالات ایشان جواب بدم  منم چون از این رفیق ادرسی چیزی نداشتم به صلاح دونستم جواب سوالات ایشان را در یک پست قرار بدم امیدوارم مورد پسند ایشان و بقیه رفقا باشد و اگر هم کم و کاستی داشت با مشورت همدیگه اصلاحش کنیم

 

سوال:قد خروس رو چطوري اندازه ميگيرن ايا خروس بشکل درازکش قرار ميگيره بعد اندازه ميگيرن يعني گردن و پاهاش رو ميکشه بعد ؟نه عزیز.خروس در حالت ایستاده و زمانی که خروسیرو میبینه و خودشو بالا میکشه.اغلب کنار متر یا دیوار علامتگذاری شده میزارنش تا خودش نشون بده چقدره. 

تاون دادن يعني چي؟یعنی باختن شرطی که روی خروس بوده.شما اگه خروستو بجنگونی و ببازه باید مبلغ شرطو بپردازی که میشه همان تاوان.

کري زدن چطوريه؟یهنی خروس حتی تو کسو پاشو به قسمت حساس سر خروس میزنه که خروس گیج میشه و یا هنگ میکنه و چند لحظه ایست میکنه.

چارک داد يعني چي؟یعنی یک چهارم از تاوان کامل.شما از 1میلیون 250هزارشو بدی میشه چارک.در صورتی که طرف رضایت بده. 

دو دم يوغ چطوره ؟يعني خروس چطور قرار ميگيره؟وقتی خروس شگرد اجرا میکنه از دو طرف خروسو یوغ میکنه.یوغ کردن به انداختن سرو گردن و فشاردادن با سینه به حریف است که خروس حریف را زود از پا در می آورد. 

دو دم بالاچطوريه؟خروسی که از دوطرف چپ و راست میره تو شگرد و در هردو حالت پایین نمیره و همش سرش بالای سر حریفه و حریفو مجبور میکنه سرشو ببره پایین تا ضربشو بزنه.خروسی که سرشو میبره پایین زود کور میشه. 

مهر زدن چطوريه؟خروس خارزن و دقیق زن را مهرزن میگن.خارشو خش خش نمیزنه بلکه خارشو جا میکنه تو سر حریف. 

ميدان قدري يعني چي؟قبل از میدان دوتا خروس حریفرو میارن و تو میدون ول میکنن تا ببینن اندازه ی هم هستن یانه.هم باید از نظر قد یکی باشن.هم از نظر بدن.به این میگن قدر کردن.و زمانی که هیچکس حریفشو نبینه و فقط روز جنگ بیان و ببینن میشه ندید.و زمانی که یک نفر خروس حریفو ببینه و طرف دیگه خروسو نبینه میشه دید به ندید. 

لول به کجاي خروس گفته ميشه؟لول منظور همان نوک خروس است. 

تخت کردن يعني چي؟خروس بعداز اینکه میره تو لک یا پرریزی بعدش شروع میکنه به درآوردن پرهای جدید.کامل شدن رشد پرها به صورت یکدست که پرهاش دیگه خون نباشه رو میگن تخت کردن. 

سوال:من یک خروس دارم که مرغ های لاریم از جوجگی میزدنش حالا هم که 8 ماه داره و به بانگ اومده بازم میزننش چه کار کنم که از مرغ ها نترسه؟از همین الان جداش کن و نزار مرغارو ببینه یک ماهه دیگه ولش کنی غرور میکنه.  

 

 

 سلام دوستان . امروز به دو سوال از دوستان عزیز جواب خواهم داد. اول در مورد نزاد shamo عرض کنم که اصلیت این نزاد زاپنی است و معنی کلمه شامو ، جنگنده یا جنگجو است . همان طور که ما در ایران چندین شاخه نزاد لاری داریم ، نزاد شامو هم کلی شاخه و زیر مجموعه دارد. که هر کس که آن را مطابق با میل خودش اصلاح کرده  نامی بر آن نهاده است . اما اصلی ترین نزاد koshamo است که حیوانی بسیار قطور ولی کم پا است . از صفات مهم آن اینست که چیزی به نام ترس برایش معنی ندارد. نزاد oshamo هم زیر مجموعه ای از این نزاد است که از لحاظ ظاهر بسیار شبیه به لاری های ماست . ولی چون لاری های ما از لحاظ اصالت دارای زن خالصی نیستند از درجه اعتبار کمتری برخوردارند. در علم زنتیک به حیوانی خالص گفته می شود که اگر یک جفت از این حیوان مورد تکثیر قرار بگیرد همه بچه هایش عین هم باشند نه مثل لاری های ما که هر مدلی تویش پیدا می شود. مشکل جدی تر این است نزاد های وارد شده از خارج چون بدست افراد غیر حرفه ای وارد می شوند معمولا از حیوان های درجه 3 یا از دور خارج می باشند.

 

  

واما سوال دوم : اسهال سغید .

 

اسهال سفید و اسهال خونی هر دو جزو بیماری های میکروبی روده یا همان توکسیدوز می باشند . این بیماری معمولا از خوردن سبزیجات و سیفیجات کهنه که به حالت لزج در آمده به وجود می آید .از علایم اسهال سفید خواب آلودگی وسیخ شدن پر های سر و نوشیدن آب بسیار و در مرحله پیشرفته فضولات آبکی لزج به رنگ سفید ، افتادگی بالهای حیوان و کور شدن اشتها به طور کامل می باشد. هر آنتی بیوتیکی که به روده حیوان برسد در درمان آن موثر است ولی سرعت عمل آن باید در حدی باشد که قبل از اینکه حیوان از پا در بیاید اثر کند . درمرغداری های صنعتی معمولا از دارویی به نام سولفادیمیدین استفاده می کنند. ولی من شخصا از روش مطمئن تری استفاده می کنم . من به حیواناتی که در حالت مضمن بیماری {غیرپیشرفته} هستند سرکه می خورانم . سه یا چهار وعده خوراندن سرکه به اندازه یک چهارم حجم چینه دان خود حیوان ، اسهال خونی  را به طور قطع درمان می کند و در درمان اسهال سفید در بدو ابتلا بسیار موثر است . تفاوت اسهال خونی وسفید در این است که در اسهال خونی فرصت مداوا موجود است ولی در اسهال سفید این فرصت خیلی کم است. لزا بهترین و قطعی ترین روش برای درمان  اسهال سفید تزریق ceftriaxone به همراه degzametazon است . یک ceftriaxon 500 میلی را در 2 سی سی آب مقطر حل کنید و نصف آن را صبح  نصف دیگرش را عصر به یک خروس 5 کیلویی تزریق کنید نصف یک آمپول دگزامتازون انسانی را هم همان روز اول { در آمپول جداگانه } به یک خروس 5 کیلویی تزریق کنید . دز دارو را به همان نسبت در حیوانات کوچکتر رعایت کنید. روز بعد اگر بیماری کاملا بهبود پیدا کرد که هیچ در غیر این صورت فقط یک بار ظهر روز بعد ceftriaxon  تزریق کنید مطمئن باشید حیوانتان نجات پیدا خواهد کرد . داروی ceftriaxon که یک آنتی بیوتیک بسیار قوی است را معمولا برای پیشگیری از عفونت جراحات شدید تجویز می کنند که بعد از حل شدن در آب مقطر می توان تا 24 ساعت در یخچال نگهداری کرد.

 



نظرات شما عزیزان:

سارا
ساعت0:09---1 مرداد 1392
با عرض سلام و خسته نباشین.من یه خروس دارم. الان حدود 3 روزه که گوشه گیر شده بود. اما از امروز دچار اسهال آبکی شده که رنگش گاها سبز و گاهن سفید و گاها بدون رنگ هستش.و بی حال و حوصله شده.میشه راهنماییم کنین که چیکار کنم؟ممنون می شم.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: Ahsan Sadeghi ׀ تاریخ: پنج شنبه 22 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , khoros.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com